sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender - Crash test (31-03-2012 19:38:37)
Morten Dam #6034, reg. nvsj
Jeg er på sin vis ikke uenig med dig Jan, men det var heller ikke min pointe.
Det var mere den almene tilbøjelighed til at fokusere på detaljer frem for helheden, som det også tidligere i tråden er blevet anført.
Vist er moderne biler mere kollisionssikre, styrer og bremser bedre og er tillige proppet med elektronisk styrede hjælpemidler til benefice for de, som ikke selv kan finde ud af at køre rigtigt - såvel som for andre på vejene, men det er blot nødvendigt at påpege, at det ikke er bilers alder og alt mulig andet, som er problemet, men først og fremmest brugerne.
Så i stedet for at rette smed for bager ved at dømme gamle biler ude, fælde træer etc., ser man på en måde væk fra den egentlige årsag og store sammenhæng.
At der laves sikkerhedszoner og reguleres fort at løse problemer med de såkaldte sorte pletter er en følge af konfrontationen mellem vejfarende, som ikke kan finde ud af det, f.eks. ved at tilsidesætte hensyn og rettidig omhu i trafikken, ved at køre over for gult, ved at mobbe forankørende eller måske ved at gennemkøre et sving med 160 km/t i en sen nattetime med frost i luften og torpedere træer langs vejen.
På et eller andet tidspunkt når man vel grænsen for, hvor meget der kan og skal sættes ind på at dæmme op for resultatet af trafikanters dårskab, når problemet i alt væsentligt burde imødegås ved at fokusere på ”Faktor 40“.
Fortsat god weekend