Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: EKA kode Defender TD5 (18-04-2012 20:28:43)
Carsten Pedersen
Og her er så EKA kode processen, den virker efter hensigten, hvis du ellers har den rigtige kode.

1. Remove the handset from the key ring and keep the handset well away from the starter switch when entering the code.

2. From inside the vehicle, with the driver’s door closed, immediately insert the key into the starter switch and turn to position ‘II’. Hold this position until the alarm sounds, then switch off and open and close the driver’s door.

3. Turn the starter switch to position ‘II’ the required number of times to enter the first digit of the code (if the first digit is 4, turn the key to position ‘II’ and then back to ‘0’ four times).

4. Open and close the driver’s door (this will enter the first digit of the code).

5. Turn the starter switch to position ‘II’ and back to ‘0’ the required number of times to enter the SECOND digit of the code.

6. Open and close the driver’s door again.

7. Turn the starter switch to position ‘II’ and back to ‘0’ the required number of times to enter the THIRD digit of the code.

8. Open and close the driver’s door again.

9. Turn the starter switch to position ‘II’ and back to ‘0’ the required number of times to enter the FOURTH digit of the code.

10. Finally, open and close the driver’s door one more time.

If the code has been entered correctly, the anti-theft indicator light will extinguish, the alarm will stop sounding and the engine can be
started.

If an incorrect code has been entered:
If the code is entered incorrectly, the alarm sounder will sound twice, the anti-theft indicator light will continue to illuminate, and
the engine will fail to start. Before entering the code again, turn the starter switch to position ‘II’ and hold in this position for 5 seconds.

After three failed entry attempts, the security system invokes a delay period of 30 minutes during which the system will not accept any
further attempts to enter a code.

Du skal nok ikke gøre dette efter normal sengetid, hvis du vil have et rimeligt forhold til dine naboer - hornet larmer en del.

Hilsen Carsten
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bladfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.