Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Automat gear i en Defender - ja/nej? (04-06-2012 22:01:15)
Søren Kristensen #5630, reg. øjyl
Jeg køre en 90" 300tdi med automatgear og kan kun sige godt om det. jeg bruger bilen til terænkørsel/trophy og polensture og syndes alt i alt at automatgear fungere som det skal.

Der er mange fordele ved terænkørsel bl.a. er det muligt at få mere fart på op af bakkerne, det er nemt tilpasse hujlhastigheden ved spilarbejde og kørslen er i det hele taget lettere med automatgearet. Samtidig tror jeg på at automatgear er med til at udjævne en del chokpåvirkninger og dermed skåner drivlinjen.

De eneste minuser er manglende motorbremse når det går nedad, det vænner man sig dog til og så som Rasmus også skriver er det heller ikke muligt at koble hårdt ind og spinde ved igangsetelse. Ved at holde på bremsen mens man gasser op og så først slippe når bremsen ikke kan holde bilen længere få man lidt af den effekt Rasmus taler om, jeg tror dog at det Rasmus har oplevet er forskelen på en 300tdi og en pumpet TD5.

NB: jeg har monteret en temp. føler i bundkaret samt lidt ekstra køling, det kan være nødvendigt da oilen godt kan blive lidt varm ved terænkørsel.

Mvh søren
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "gaskabel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.