Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: V8 guerilla diagnose-software - a.k.a. RoverGauge (24-06-2012 00:38:47)
Bo Helsted
Lyder godt nok underligt...hvad siger RoverGauge, hvis du har det tilsluttet - prøver ECU´en at holde tomgangen oppe, ved at åbne steppermotoren, når den falder under 700 omdrejninger? Det burde være tydeligt, at den prøver at "redde" tomgangen, ligesom når man f.ex. indkobler A/C eller el-forrude, ekstralygter eller sætter i gear.
Og hvad sker der med batterispændingen, når den er ved at gå ud?
Ang. steppermotor, så har jeg købt én hos paddocks, der var faldet næsten fra hinanden ved modtagelsen, og den jeg fik i erstatning manglede en af nitterne, og kan have tendens til at hænge. "Nyt" er ikke altid "virksomt" (desværre).
Og ang. tomgang, har du stillet tomgang efter bogen, altså med stepper fjernet/blokeret, vacuum fjernet osv. og justeret den plomberede skrue på AFM til anbefalet omdrejninger? (Ikke for at være hellig, jeg har aldrig gjort det selv, men det er klart at de justeringsmuligheder som ECU´en har, kun virker godt, hvis ingen trims er ude i yderområderne i forvejen).
Nu skriver du, at du har en "sjov" knast - og en af de eneste ting, som Cux 14 skulle have vanskeligheder med er underlige knaster:
"One of the coolest things about the Rover 14CUX system is that it will self-adapt to many of our cars. For example, it will work fine with a wide range of compression ratios and exhaust systems. There are a couple notable exceptions. For example, the 14CUX system has a hard time adapting to a cam with a lobe separation angle under 112 degrees. For special applications like engines with aggressive cams or with displacement enlarged to more than about 4.2L (258cid), one should strongly consider purchasing specially programmed replacement control chips. Especially in England, there are quite a few people hot-rodding Range Rovers and TVR sports cars for off-road performance and competition. The expertise certainly exists to reprogram a 14CUX ECU for good driveability to 4.6L (283cid) and even beyond, but it's not a do-it-yourself job." skriver BritishV8.org.
Men da den kører godt som kold, lyder det måske ikke som det oplagte problem.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "styrekugle"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.