sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: V8 guerilla diagnose-software - a.k.a. RoverGauge (24-06-2012 11:04:08)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj
Hej Bo og Ole
Stepper motoren var det først jeg prøvede at udskrive, og jeg kan se i RoverGauge at ECU forsøget at regulere med den og den har ingen fejlkoder, så den burde vel (så meget som en Lucas del nu burde..) virke korrekt. Men som Bo siger er det ikke sikkert nyt er lig med virksomt - måske jeg skal prøve med endnu et eksemplar.
Jeg er med på at standardmapningen muligvis ike er helt korrekt med min motor-variant - men kold tomgang er rimeligt rolig, og når den får lidt at leve af (både kold og varm) så trækker den ganske glimrende - så det er kun varm tomgang - nogen gange - som er problematisk - og så burde det vel logisk set ikke være mapningen som ´spiller ind lige der ?
Da vi installerede 123 Ignition, fik jeg oplyst at det kune være tilrådeligt at indstille den til +10 statitisk - kan det spille ind på lige netop dette scenarie, hvor man normalt måske ville have sat den på +6 ?
Der burde være stillet tomgang efter metoden du nævner Bo, men det kan være jeg skal forsøge mig med det først. Desværre har jeg læst om en masse ting, men min praktiske erfaring med dette kan ligge på et meget lille område, så det kunne være fedt hvis nogen kunne henviuse til en EFI troldmand - både mht dette men også fremtidige projekter.
Mvh
Michael