sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: V8 guerilla diagnose-software - a.k.a. RoverGauge (26-06-2012 13:28:13)
Bo Helsted
Hej Michael,
12,7 V er helt fint med stoppet motor. Jeg har 13,6 V på batteriet med motor kørende og tændt lys. Cux 14 virker fint ned til 10 V, så jeg tror ikke det er her, dit problem er.
Hvordan ændrede du tryk på brændstofregulatoren? Og målte det?
Uden at overhovedet at være sikker, ville jeg lede efter fejlen ved steppermotor (med Rovergauge tilsluttet - hvorfor kan den ikke "redde" tomgangen, hvor mange procent retter den op, måske bytte med en anden stepper), måle om ohmværdier var rigtige for vandsensor når den er varm - helt inde ved ecu´en (pille stik af Ecu og måle), lytte med en slange i øret om alle injektorer klikker normalt ved drift.
Hvis ingen af disse ting indikerer fejl, ville jeg stille tænding med strobolampe, og derefter stille grundjustering efter bogen.
Ellers kan man blive ved med at skifte dele ud, indtil der ikke er mere at skifte, selvom fejlen måske ligger i en dårlig ledning, eller et stik, der svigter når det er varmt...