Jeg spurgte for en tid siden efter et akut tilgængeligt oliefilter da jeg havde opdaget mit olietryk var meget lavt
http://www.dlrk.dk/forum/vis.asp?w=103&i=124419&f=m&g=&ex=1&s=&uid=931101277Skift af oliefilter hjalp ikke, hvorfor jeg måtte i gang med at skille motoren med henblik på at skifte hoved - og plejllejer.
I tidligere diskusioner her på forum har andre skribenter tit henvist til at oliepumpen kunne være slidt, dette har jeg gerne afvist og henvist til mine erfaringer fra min mekanikerlæretid for snart 40 år siden, hvor jeg ikke husker at være stødt på en slidt oliepumpe. Jeg har lidt skråsikkert hævdet at lavt olietryk stort set altid skyldtes slidte lejer.
Jeg er lige kommet ind efter at have skildt oliepumpen ad - som det første inden jeg piller lejer fra hinanden.
For første gang har jeg nu set en slidt oliepumpe. Den er ikke kun slidt - der er knækket stumper af tænderne og disse stumper har den gnasket i sig - det ser ud som om den har tygget 3" søm. Jeg tror ikke engang jeg checker lejerne - jeg skal bare have en ny pumpe monteret.
Jeg har set at Paddock's har en oliepumpe til 65£ + vat, er det forsvarligt at købe denne - eller er der forslag om mere pålidelige pumper ?
Med 88" 200Tdi hilsen
Peter