Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Zenith karburatorer og Automat gear 3 trins 3,5 V8 RRC (18-07-2012 21:05:28)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
At RRCen generelt føles sløv, skyldes 40 af de heste som motoren sender afsted, forsvinder i Chrysler-tomatkassens dyb. Når chokeren ikke virker/ikke er aktiveret ved koldstart, sker der det benzinen kondenserer- bliver til dråber i den kolde motor og forbrænder ikke rigtigt, derfor ingen power. Benzinpumpen skal min. give 100-120L. pr. time ved 0.2-3bar.
Som Per skriver, så vil en rensning af karburatorer være på sin plads, størstedelen af karburatorproblemer skyldes snavs. På nogle Zenith-Stromberg er der et filter i forb. med nåleventil, som kommer til syne, når denne udskrues. Gummimenbranen skal være uden revner og krakkeleringer. Olien og dæmperstemlet har samme funktion som accerationspumpen i alm. karburatorer; når der gives gas og spjældet åbnes, forhindrer oliens træghed at karburatorens stempel går hurtigt op,
og derfor får motoren en fed benzinblanding. Tyk olie = kraftig acc, tynd eller ingen olie = langsom acc. ATF-olie er udemærket, da det ikke bliver tyndt ved varme. Er man Flottenheimer, kan der købes olie fremstillet til formålet. Hvis motoren trækker rimeligt, når den er varm og benzinøkonomi som beskrevet, er der ingen grund til at mistænke knast mv.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "skruefjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.