Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 1 eller 2 pakdåser i nav ? (01-08-2012 18:28:48)
Carsten Holm #8782, reg. mjyl
Det er da en dejlig positiv stemning min tråd har fået ;)

Hvor vidt jeg er mere eller mindre kompetent til at skrue i min egen bil og hvor forsvarligt det er over for medtrafikanter skal jeg ikke kunne sige ... men helt ny inden for skruer, bolte, skruenøgler osv er jeg ikke, og syntes ikke det bør være som EU gerne vil have, at køretøjer af enhver art skal plomberes i alle dele og kun må repareres af dem der har fået tildelt en licens og absolut kun må bruge originale dele og ikke customisere ... kedeligt at udfaldet vil blive meget ens biler med farven som den største forskel og meget dyre at holde kørende ... Det næste bliver "loggere" der kan sladre om hvor og hvornår vi har kørt for stærkt og senere begrænsere som i lastbiler ...
Jeg købte netop en 90" af ældre dato for selv at kunne skrue vedligeholde og forkæle (klø den lidt på maven osv.)uden at skulle fejlfinde med computer eller iphone.
Selvfølgeligt skal man tænke sig om og vide hvad man laver, og så er det jo dejligt når der er nogen der ved lidt mere end en selv der gider svare på "dumme" spørgsmål
Nå men jeg fik pakket om, ny olie i og fået udluftningen til at virke igen, så ingen olie på bremsebakkerne mere og dem kan det betale sig at skifte nu, sikkert i aften ... succes !

Tak for svar uanset hvor brugbare de var .. nu ved jeg der sidder filtpakninger i nogle tidlige seriebiler og i 87+ er der to pakdåser i bagakslen ... super det er hvad Forum er beregnet til i min verden :)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "sidespejl"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.