Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Håndbremse / skivebremser (24-08-2012 15:16:37)
Mikael Friis #3481, reg. nsj
Hej Verner

Det må være mig, du hentyder til med bemærkningen om mangel på "antiautoritær pionérånd". Når det gælder biler, sikkerhedsudstyr, forsikringsforhold mv. så er jeg ganske rigtig forholdsvis autoritetstro - i hvertfald, hvis jeg risikerer at komme i fedtefadet ved at bøje reglerne for meget. Det gælder både i forhold til egen og andres sikkerhed samt i forhold til f.eks. at ifalde sig erstatningsansvar o.lign. Og det har bl.a. gennemsyret hele mit bilprojekt med ombygning af min Minor Rover samt registrering og ombygning af Sanken trailer. Der skal være orden i tingene (inden for rimelighedens grænser :-), for så kan jeg nyde at køre i min bil uden at kigge mig over skulderen.
Jeg ville også gerne montere X-eng's parkerings-skivebremse på Minor Roveren. Derfor spurgte jeg hos Trafikstyrelsen, og jeg er lige som dig uenig i deres afgørelse, men det ændrede ikke på den. Så kan man vælge at følge afgørelsen eller skide højt og flot på den. Jeg valgte det første, men det står andre frit for at gøre det sidste - bare de har tænkt over og er klar til at tage konsekvenserne.
Jeg er blandt dem, der ind imellem råber vagt i gevær, hvis indlæg på Forum er på vej ud i den teknisks, moralske eller juridiske hamp. Jeg synes, at der er for mange (men heldigvis få) eksempler på manglende ansvarlighed ved ombygning, konstruktive ændringer, afgiftsspørgsmål osv., så der tillader jeg mig at give mit besyv med. Det kan man kalde mangel på antiautoritær pionerånd - jeg kalder det sund fornuft.

I håbet om, at dette indlæg ikke opfattes alt for moraliserende ...

Ærbødigst
Mikael - med strandet Minor Rover pga. manglende olietryk i "ny" donor-motor :-(
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "truckcap"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.