Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Flere veterantrræf billeder (04-09-2012 20:24:15)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
He he. Ja der er her tale om Sylvia og Thomas, der fik lov at deltage i deres Austin Gipsy. Jeg ressonerede at der nok ikke var Gipsy's nok i Danmark, til at de kunne lave deres egen klub, og for øvrigt var der jo tale om en klassisk engelsk firehjulstrækker, så jeg vurderede at den nok kunne få lov til at stikke snuden indenfor, sammen med de to V.I.P gæster, hvoraf den enes køretøj anes på billedet. Der er naturligvis tale om Doktor Urbans nyrestaurede Morris 1000 Van, der deltog som servicekøretøj. Hertil var også den Lars Ellegaards Volvo Amazon at se på festivalpladsen, da han som tidligere veteranformand var inviteret som særlig indbudt gæst, og i øvrigt den ene af de to dommere. Ingen af køretøjerne deltog dog i Concour de Elegance, men Volvoen fik qua sin V.I.P.status lov at smutte med på greenlaningen. Dette fik Bent og Bent til at snige sig med i deres moderne Land Rovers uden at jeg vidste det. Men i betragtning af den formidable indsats de gjorde, så er det dem vel undt. :) Det er muligt at der sidder en og tænker, "Hvis de fik lov, så skulle jeg også have lov" Men som sagt, jeg vidste ikke de fulgte efter. Vi var trods alt en kortege på over 30 biler. Ja jeg måtte tage turen to gange for at alle kunne komme med.

Det er strengt taget ikke fordi jeg har noget imod nyere Land Rovers, men skulle alle ha' lov, så havde vi dels været alt for mange, og dels havde det jo ikke rigtig været et klassiker-træf. Og hele meningen med træffet var at overbevise veteran-entusiaster om at DLRK også har noget at byde dem. Derfor var træffet lidt eksklusivt. At der så er et par stykker med som måske falder lidt udenfor kategori, nå ja. Det kan jeg ikke have ondt af.

Jeg ved godt at jeg i en tidligere diskussion om fremmede mærker til klub-arrangementer har sagt noget der kunne lyde selvmodsigende i forhold til ovenstående. For nu lige at slå fast: Jeg har intet imod fremmede mærker til Land Rover arrangementer. Det jeg mente dengang og i dag er at vi skal huske at vi er en Land Rover klub, og ikke *bare* en off-road klub, og lade alle og enhver dukker op hvorsom helst når som helst.

DLRK Veteran bliver heller ikke udvandet fordi den lokale og altid meget hjælpsomme Land Rover doktor kommer i sin klassiker, eller at den tidligere formand kommer i sin klassiker eller et hyggeligt ægtepar kommer i en kusine-bil. Eller at to familiemedlemmer efter en lang køkkentjans sniger sig med på greenlaningen. Ej heller at min lokale plastic-bil-mekanikker gæstede showet med sin meget smukt restuarede Austin Healy. Ingen der deltog kunne være i tvivl om at det handlede om klassiske Land Rovers.

Og endelig er det jo arrangørene der bestemmer hvem der må deltage, så det...

There! I said it!

Og nyd så billederne. :)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "baghjul"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.