Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Kaburator 3.5 V8. Hvordan er din erfaring ? (13-10-2012 21:39:46)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl
Jeg vil lige med det samme sige at jeg ikke har nogen som helst erfaringer omkring 3.5 V8!

Men jeg syntes ikke du skal lade dig skræmme af elektronikken i et indsprøjtningssystem. Det er super nemt at fejlfinde. Der er næsten ingenting der kan gå i stykker i det og det er selvjusterende når først det er kørt ind.

Man kan få mange "alt-i-et" systemer til erstatning for karburator som er lige til at bolte på. Det giver ikke helt samme optimale løsning som et "ægte" multipoint system, men i forhold til at rode med nåle, dyser og svømmere og det der er værre, så er det supernemt at gå til og der er flere af systemerne er der forberedt på at du kan udvide med styring af tændingssystemet også - det er som bekendt der du henter effekten for alvor.

Bruger du kun din LR i terræn vil du ikke mærke noget på brændstoføkonomien, men køre du på landevej vil du kunne juster indsprøjtningen til automatisk at gå magert når du bare triller ud af lige vej. Her vil alle karburatorer give en uforholdsvis fed blanding fordi at de også skal dække behovet under belastning. Træder du så på pedalen for en kvik overhaling (af en grå ferguson), så vil systemet selv finde den rigtige blanding til fuldlast og give max. ydelse. Du får altså både justering til økonomi og topydelse i et.

Du vil opleve at bilen starter uden at fifle med choker og tomgangsproblemer i koldt vejr eller damplommer i hedebølge.
osv. osv.

Hvis du skulle føle dig fristet, så vil jeg anbefale dig at starte med at læse Performance Fuel Injection Systems af Matt Cramer & Jerry Hoffman. Det er en super indføring i indsprøjtningssystemer med masser af grundliggende viden og masser af tips til erfarne tunere og problemløsning.

Prøv f.eks. at kaste et blik på Edelbrooks E-street her:
http://www.youtube.com/watch?v=IH8q5qtRdjU

Hilsen
Jens
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "intercooler"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.