Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (15-10-2012 13:43:43)
Peer Gotthardsen
Tja skulle ned og omregistrerer 110 1986 V8 hvideplade bus km 413000, hos min lokale synsmand, det kunne han ikke da der var spærret i crm3!!
Nå turen gik til SKAT, hvor de flinke piger fortalte mig, at ville jeg fortsat ´kører på hvide plader skulle der erlægges ny registreringsafgift, da, mine plader AX99 ..., ikke tillod omregistrering længere. de kaldte pladerne for Taxa plader.
Jeg kunne dog få den omregistreret som Bus til privatkørsel, og få gule plader på istedet. Efter en del ringeri til Høje Tåstrup og kloge mennesker, fik jeg beskeden aflever nr. plader, hvad enten du vil det ene eller det andet. Jeg påpegede at en Gulplade bus jo egentlig var afgiftsfritaget, og at der på det medbragte tolddukument stod der var betalt 20% i afgift da bilen blev indregistreret, og dem kunne jeg da godt tænke mig at få nogen tilbage af, nu da bilen blev indregistreret som Bus. DET KAN IKKE LADE SIG GØRE, var beskeden, men de ville være flinke og lade mig "nøjes" med at betale omregistrering på 380kr, så ville de smide de gule plader ind i "handlen" til nul-tarif!!!
Så sådan blev Mikaels gamle bus er nu en gul plade bus til privat buskørsel, som der står på den fine kvittering jeg fik med
Bare lige et hint til andre med AX98 eller 99 hvideplade busser
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bagklap"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.