Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (15-10-2012 13:43:43)
Peer Gotthardsen
Tja skulle ned og omregistrerer 110 1986 V8 hvideplade bus km 413000, hos min lokale synsmand, det kunne han ikke da der var spærret i crm3!!
Nå turen gik til SKAT, hvor de flinke piger fortalte mig, at ville jeg fortsat ´kører på hvide plader skulle der erlægges ny registreringsafgift, da, mine plader AX99 ..., ikke tillod omregistrering længere. de kaldte pladerne for Taxa plader.
Jeg kunne dog få den omregistreret som Bus til privatkørsel, og få gule plader på istedet. Efter en del ringeri til Høje Tåstrup og kloge mennesker, fik jeg beskeden aflever nr. plader, hvad enten du vil det ene eller det andet. Jeg påpegede at en Gulplade bus jo egentlig var afgiftsfritaget, og at der på det medbragte tolddukument stod der var betalt 20% i afgift da bilen blev indregistreret, og dem kunne jeg da godt tænke mig at få nogen tilbage af, nu da bilen blev indregistreret som Bus. DET KAN IKKE LADE SIG GØRE, var beskeden, men de ville være flinke og lade mig "nøjes" med at betale omregistrering på 380kr, så ville de smide de gule plader ind i "handlen" til nul-tarif!!!
Så sådan blev Mikaels gamle bus er nu en gul plade bus til privat buskørsel, som der står på den fine kvittering jeg fik med
Bare lige et hint til andre med AX98 eller 99 hvideplade busser