Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Fra 2,5 NA til V8 3,9 - ja hvorfor ikke ! (21-10-2012 10:11:53)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. fyn
Mener at på en suge motor som 3,9'eren hvor setup som relativ standart,
kan man begrænse ydelsen.
Ved at begrænse mengden af luft som passere luftmængdemåleren.
Jeg tænker den nemmeste måde og gøre det på er og bygge en restriktor i plenum.
Disse skal sidde som inserts under trompeterne.
Skiver i alu plade f.eks. 1,5 / 2mm udvendigt Ø Xmm og indvendig Ø Xmm.
Indvendig Ø Xmm er lig den luft passage du skal bruge for at ydelsen bliver minimeret.
Neddroslingen skal ske efter vacuum. Ellers kan brændstof ventil ikke regulere ret mænge.
Jeg vil tro der er nok en nedre værdi for neddroslingen.
Men vil mene det vil kunne lykkedes ned til 100hk.

Til inspiration.
http://www.mez.co.uk/ms12.html

Den gode del er man kan moment øge så meget man vil.

Anden knastaksel og et timings gear som kan instilles.
En tidligere gnist og længere åbningstider på ventilerne.
Det giver normalt mere moment og normalt mere varme.
Men pga. restiktorene, efter vacuum, kan brændstofregulatoren ikke regulere en for stor mængde brændstof og da vil jeg mene temperaturen kan holdes nede som skyldes moment forøgelsen.
Delvist også til formålet: langsom kørsel med lavt omdrejningtal vil også bidrage positivt.

Du vil ikke kunne få mere moment end standart, da motoren bliver droslet ned.
Men du vil kunne få en bedre moment kurve end den er født med som standart.
(Til dit formål)

Om du så har hele bilen i en dyno med effekt udlæsning hjul og relativ udregning baglens for og have motors ydelse.
Eller det rigtige hvor motor bliver plaseret i testbænk med dynometer på krumtappen.
Ned droslingen af den relative luft mengde skal testes
så ny effekt kan udlæses og dokumenteres med motor nummer til syn og skat.

Om det er en 2L motor eller 7,2L motor har vel ikke det store og sige?
I rally cross er der 2L's motore med 650hk
I usa american slæder 7,2L's motor med 210hk.

Mvh. K.Bøgvad
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "blinklys"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.