sv: sv: sv: EAS problem uden fejl.... (21-10-2012 18:45:52)
Peter Vinter #6416, reg. nsj
Hej Ib,
Fint nok, så har du da elimineret to fejlkilder ('always suspect the sensors first').
Styreboksen ved kompressoren lyder som en P38-specifik komponent - den kender jeg ikke fra RRC. Men der er tredie mulig fejlkilde ifølge min RRC ETM (Electrical Troubleshooting Manual):
ECU'en tillader kun kompressoren at køre, hvis motoren er i gang. Det véd ECU'en ved at se på signalet fra generatoren - stikben 12 til ECU'en. Du tester det ved at måle spændingen mellem stikben 12 og stel med motoren kørende - spændingen skal flukturere mellem 0 og 12 V.
Hvis signalet mangler, er det ledningen til generatoren der er brudt - eller eventuelt støjdæmpningskondensatoren på generatoren der er kortsluttet (i det sidste tilfælde virker din omdrejningstæller nok heller ikke).
Hører gerne om dine videre resultater !
Peter.