Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Discovery 2 sætter ud (27-11-2012 09:54:49)
Claus Christiansen
Uha, det kan være mange ting ;-)

men, en ting der ikke giver de store problemer og udgifter ved at prøve, er
1. olie i ledningsnettet (tjek det hellere en ekstra gang ved det røde stik på ECM)
2. Ambient air pressure sensor (luftfilter)
3. Mass airflow sensor

Så vidt jeg husker går computeren over på nødindstillinger og trækkraften kommer igen, hvis man blot piller sensorene fra (der er iøvrigt en hel del yderligere sensorer, men det har ikke hidtil været dem der har givet mig problemer)

Derudover har jeg oplevet 3 gange, at en eller flere kobberpakninger ved indsprøjtningsdyserne er gået (billige pakninger, men lidt besværlige at skifte, hvorfor værkstedet har fået lov).
Det har helt klart betydet manglende trækkraft, men jeg har så også oplevet, at det har betydet startproblemer og at motoren har sat ud f.eks. ved afkørselsrampe ved motorvej, hvorefter den har været meget svær at genstarte.

Prøv evt også at tjekke fuel pressure regulatoren for utæthed, det har også betydet, at trækkraften mangler ved belastning (ikke voldsomt dyr og OK gør det selv job, dog lidt svært at komme til.

Håber du har held med at finde fejlen.

vh
Claus (som formodentlig har oplevet samtlige muligheder for manglende trækkraft og rodet med startproblemer over flere år i min Discovery 2 td5, hvilket har medført, at stort set samtlige sensorer i disco'en er skiftet, EGR'en blændet af, fuel pressure regulator skiftet, 2 gange dieselpumpe skiftet, den ene gang af værksted uden effekt, andet end en stor regning til undertegnede)

PS! men den køre fantastisk i øjeblikket :-) efter at jeg bad værksted, om at tjekke nogle specifikke ting ifm min startproblematik - det betød "værkstedsferie" i 17 dage for disco'en, adskillige dele som blev unødvendigt skiftet og en astronomisk regning. Problemet var desværre stadig ikke løst. Endte med, at jeg efterfølgende selv løste startproblemet med hjælp fra adskillige udenlandske fora. Løsningen var, at pille lille uanseelig plastic 'airbleed valve' ud af dieselfilteret (flere mener den er unødvendig, men ved nærmeste lejlighed, bliver der sat en ny i igen).
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "balljoint"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.