sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Inverter 12/230V (04-12-2012 09:07:31)
Peter Bull #6136, reg. fyn
Hej igen.
Det er godt at se de forskellige løsningsmodeller. Der vil nok gå et godt stykke tid før jeg bestemmer mig.
Jeg vil gerne have uddybet nogle ting.
@Paul, Hvordan fungerer "High Idle" er det en manuel knap eller overvågning af strømforbruget?
Hvis jeg går efter en mindre inverter, kan man så forestille sig at suplere med en indbygget 230 generator via PTO drev?
(@ Lars jeg har set bilen incl det hele, feks også motor drift uden nøgle, men det er jo 110V og der er lidt for meget construction over bilen efter min smag)
Hvordan mener i at jeg skal forholde mig til strømbeskyttelse HPFI, sikringer, andet. Er det en blindgyde som ender på dybt vand?
Er der en som vil linke til lidt løsnings forslag med flere batterier, start, forbrug, evt flere forbrugs batterier? Der kan jo godt arbejdes med korte maks belastninger med efterfølgende genopladning, feks 15 min med kædesav.
Mit umiddelbare ønske om en inverter løsning beror på at der altid er tilgængelig strøm, jeg er villig til at gå et stykke for en stærkere løsning via ekstra batteri og investering i inverter, jeg kan godt se at den billigste her & nu peger på 2-3 * 1000 W fra Harald Hugtand, men det udelukker muligheden for større 230V motorer, elkoger - andet.
Vh Peter