Jeg fristes til at sige, at når I har fået afprøvet "traktorerne", så skulle I måske overveje at prøve en lidt mere anvendelig Land Rover.
og inden brigaden af "tommefans" kaster sig i blækhuset og taler om en Defender og dens fantastiske egenskaber, så vid, at jeg siger Jer ikke imod - men hvis man søger efter en bil der skal opfylde flere formål som den Henning beskriver, så skal man ikke kun kigge på en enkelt model og derfor mener jeg, at I bør kigge på Discovery II på hvide plader.
De fås nu til dags til rimelige priser og tilbyder god fremkommelighed, masser af behagelig kørekomfort pga sæder og lavere støjniveau blandt andet - og så ligner den heller ikke lige så meget en traktor ;o)
Driftsøkonomien er nogenlunde det samme som med en Defender - nuvel der er lidt mere elektronik, som selvfølgelik kan drille - men alle biler har hver deres problemer.
Se evt denne:
http://www.dba.dk/land-rover-discovery-25-td5/id-502031401/#
Prismæssigt set er den ikke så langt fra nogle at de bud som du selv linker til.... men i min optik bedre til opgave pga ovennævnte og ikke mindst 5 sæder ;o)