Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaringer med handel hos Wittham? (23-01-2013 18:23:19)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
Ja, altså jeg har jo så ikke købt motore derovre men 8 hele Sankeys. De var da brugbare allesammen men der var stor forskel i kvaliteten. Nogen fik en der var som ny, andre en der var mindre end pæn. Jeg selv og en til fik en hver hvor bremserne var meget dårlige og vi havde nær ikke fået dem synet. Men vi havde så også bare bestilt 8 af de billigste. Og derfor ville jeg også rejse derover selv, skulle jeg gøre noget lignende igen. Så kan man selv udvælge sig hvad man vil ha'

Mht motore, så vil jeg mene det samme gør sig gældende. Ingen kan sige om en motor der er pillet ud og ligger på gulvet er noget værd eller ej. Slet ikke når sælger siger "untestet" Det må blive lidt katten i sækken, og det forklarer vel også hvorfor de er så billige. Men det er værd at bemærke at Whitham mere er en ophugger, end en forhandler. Jeg kontaktede dem i forb. med at jeg manglede bremsedele til min egen Sankey. De var rare at henvise til andre forhandlere, ja selv klubben for militærhistoriske køretøjer henviste de til. Men de gad altså ikke selv finde nogen frem. De opkøber militærmateriel og sælger videre. Thats it. Ind i mellem holder de auktion for "Ministry of Defence" Det er altså ikke nogen bolsjebutik, til gengæld er det heller ikke en reservedelsbutik, der sælger med 2 års produktgaranti. Det er i hvert fald min opfattelse af hvad Whitham Special Vehicles er for et firma.

Så er der den med at sejle derover. Med Esbjerg Harvich er det en lang og relativ dyr tur, og som jeg husker det var det meget sparsomt med underholdning. Men selvfølgelig, har man lidt vægtig litteratur med, så er der da tid til fordybelse. Så er der bare lige det med at få sine dele hjem. Der var, måske er det ændret, en klausul hos DFDS om at man kun måtte ha' rejsegods med i bilerne. Ikke fragt. Så er det DFDS Thor-line og der er priserne lidt anderledes. Så kan man jo køre til Hoek van Holland, der er lidt flere afgange og det er vist også lidt billigere, men så er der jo turen derned.

Mener Hartley fik sin Sankey hjem fra Whitham med fragtmand og det blev vist ikke mere end en to-tre tusind, og til de priser kan det stadig svare sig at flyve derover og leje en lille bil. Sådan en koster vel 400 kr om dagen ink. fri kilometer og benzin.

Men skal man alligevel på ferie i England og køre på nogen af de der greenlanes man har hørt så meget om, så kan man vel godt køre omkring Honeypot lane i lincolnshire og stikke næsen ind til Whitham.

Og ja, jeg tager også gerne en etisk-eksistensiel diskussion om kriges meningsløshed, og nødvendighed, ja det er vel nærmest mit professionelle fagområde, men skal vi så ikke hellere oprette et seminar uden for dette forum? :)

Mvh Niels
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "koblingspedal"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.