sv: Motor transplantation (17-03-2013 23:01:19)
Christian Andersen #7627, reg. nsj
OM617 er en 300 diesel som også bruges i (primært) de lange Mercedes Gelende Wagen (GD). Det er en ganske udmærket motor som snildt kan køre en million km og kan uden problemer køre terræn.
617A er med turbo men er svær at finde efterhånden.
Kvalitetsmæssigt stoler jeg 100% på begge modeller og har selv haft fornøjelsen af at gennemtæve dem i henholdsvis forsvaret og siden hen i min egen G.
Man skal passe meget på med "bare" at smide en turbo på en n/a da 617a er forstærket. Flere 617n/a har brækket sig gennem tiden fordi de ikke kan holde til det tryk turboen smider i dem uden at man har forstærket motoren de rigtige steder.
Om hvordan de passe i en rr er ukendt for mit vedkommende.
Det jeg lige skal indskyde er at 617 er en sløv motor. 0-80 på ca 1 min på en god dag. Det er en sand fiskekutter og det var primært derfor jeg skiftede tilbage til Defender. Jeg magtede ikke at den var så sløv.
Vh
En tidligere G ejer :-)