Motor transplantation (18-03-2013 18:24:37)
Michael Petersen
Niels, Jeg skrev følgende i mit første indlæg:
”Er der nogen derude som har erfaringer med denne eller andre billigere egnede diesel motorer? Venligst ingen moralske opstød – kun teknisk saglighed, da jeg er ligeglad med originaliteten og jeg mener ikke at en 200 TDI løsning er hverken tidsmæssigt eller økonomisk forsvarligt. Jeg vil helst være fri for en intercooler installation.”
Kan jeg skrive det tydeligere uden at fornærme folk??? Alligevel ender denne tråd med indlæg som dit (som jeg ikke kan bruge til noget) i en ”soap opera”. Hvis det var info om gensalgsværdi, løftede pegefingre, originalitet, typeattester osv. jeg ville vide noget om, så ville jeg have efterspurgt det ikke? Men jeg anmoder jo netop ikke om denne for mig ligegyldige info. Dette er et spørgsmål om gensidig respekt og så er der hvis ikke yderligere grund til at ”køre” mere rundt i dette.
Christian, nej mit svar var ikke minded på dig:)
Rasmus/Bo, når jeg tænkte på VW diesel så var det ikke denne (forfærdelige) LT 6 cyl. Motor. Jeg tænkte mere på WV 5 cyl. fra transporteren ell. 4 cyl diesel fra WV personvogne. Er der nogen der har prøvet dem?
Rasmus, du skriver 200/300TDI. Er der ikke noget med at 300TDI ikke passer på samme koblingshus som 200 TDI, og 2.5?
Jeg har før haft en RR med en 6.5 L GMC V8 diesel og med auto gearkasse er alle tiders løsning, meeeen 7 til 8 km/L er ikke lige optimalt for tiden. Jeg har også prøvet en RR i UK med en 3.0 L 4 cyl. Daihatsu diesel men den larmer mere end en VM diesel og det siger ikke så lidt.
Lige til sidst er der nogen som ved noget om dette:
Land Rover S3. Jeg har muligvis en 2.5 na diesel på hånden til denne. Passer den uden modificeringer på ophæng, koblingshus osv. i stedet for den orig. 2.25 diesel?