Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor transplantation (20-03-2013 21:30:08)
Peter Scheuer
Hej Michael.
Har med interesse fulgt denne tråd. Vedr dine tanker ang MB motor,
kender ikke disse motorer ud over at de formentlig holder væsentlig længere end LR motorer af ældre(og nyere) dato. Bare forslag,prøv at checke reservedels nr på knasten til disse motorer til hhv personvogn og GW.Kan være forskellig, forskellige profiler gver forskelligtr moment. Andre ting der kan have indflydelse er diff gearing, hjulstr.
Baffler i bundkarret, skal være lavet til offroad, der kan være forskel.

Jeg er nysgerrig mht du nævner RR med Nissan diesel. Har en 110 m 3.3TD
Nissan + gearkasse , oplever overhovedet ikke at den er for tung, motor vejer iflg nissan 218 kg, hear say her på forum er 204kg for en 200 tdi så vidt jeg husker, præcis info modtages med tak. Når jeg ikke mener motoren kan være problemet, skyldes det at folk rask væk smider 50-60 kg spil og kofanger på deres hvad det nu er,tilsyneladende uden problemer. Når jeg har en 110 m. 33TD nissan motor skyldes det at jeg havde en 68 hk n/a før. Nissan udgaven er 100 gange bedre, men også mere besvær at bygge.Går 120-130 som en sveske, rimelig støjsvag, kanon gangkultur, som jeg forstår de nye meget skrappe regler hos Skat, skifter køretøjet identitet når du øger effekten med mere end 20%, dvs
afgift af køretøjet skal betales, dett også selvom man har en typegodk. der dækker en højere ydelse, så når folk foreslår en 200 tdi, så skal der svares afgift hvis eff. er 20% højere,dette bare nævnt for at påpege at en 200tdi er rimelig dyr , nissan 3.3td kan man få i nakken for 2-4 tusind, afgift er den samme ca 12-14 tusind for en 84 HT( så vidt jeg ved, afhængig af skats humør på dagen) nå men det er en anden snak.Vil gerne høre mere om Nissan ombygninger, så ring gerne 40 12 89 60
MVH Peter Scheuer
Medl nr 8820
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "forfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.