sv: sv: sv: sv: sv: sv: R380 i stedet for en LT77 (24-05-2013 13:13:28)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. fyn
Hej Chr.
Der er foreskel på Dex olier lige som alt muligt andet.
Er det er en Dex III eller IID?
Uanset skal du nok overveje en nye kasse.
Jeg har ikke selv prøvet og renovere en LT77 men jeg ved der skal nogen
værktøjer til som ikke er allemand eje og en ekspertise som ligeledes stiller nogen krav hvis resultatet skal være top.
Har du en LT77S eller er det LT77 tilgængelig?
Den kan du jo sende til UK og få en ny i retur mens du køre med den du har..
Ang. gearing går du på ashcroft`s web side nederst i venstre side finder du en calc. som er super fed.
Her finder du din nuværende gearing med dæk størrelse og dernæst hvilken
transfer du skal bruge/finde for og optimere din gearing.
Denne har jeg været meget glad for da gearing betyder meget.
Nu da du har begge gearkasser skal ned er det måske en god ide og enten ændre gearing i din nuværende transfer og renovere den eller finde en anden ?
Ang. Brugt (Synes jeg ikke LT230 er meget værd efter 300000km, med mindre man hedder Pau-se, og er 1000km mester i pænkørsel og har haft bilen i maange år)
Sikker på din raslen er fra LT77 ?
Er din gearstang gået ud af justering + forkertolie spec. ?
Kan din raslen stamme fra gearstangens fjeder justering som også gør den svær og få i gear?
Jeg har oftest hørt/prøvet der er 2nd gear synkro som ryger først..
Mvh. K.Bøgvad der håber det hjælper