sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: R380 i stedet for en LT77 (24-05-2013 15:04:48)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Som Stephan er inde på; de vilde omdrejninger kan skyldes en kombination af små dæk- 205x16 eller lignende- og lavtgearet transfer-gearkasse, som den fra 110" hardtop ell. pick-up med gearing 1-1.667. (Med mindre bilen kører permanent i lavt udvekslingsområde :O) Ganske vist har de forskellige udgaver af LT77 og R380 ikke samme udveksling, men forskellen er i småtingsafdelingen og uden praktisk betydning. Den egentlige gearing, udveksling, ligger i transferen og findes i 1-1.667, 1-1.414, 1-1,22 med små afvigelser, og så 1-1.oo. (sidstnævnte i RRC med Chrysler tomatkasse)
Mht. "oliering" bruger jeg fuldsyntetisk gearolie 75-90 til al transmission.
En god måde at kontrollere gear og transfers tilstand er at aftappe olie og se efter spåner og glimmer.