sv: sv: Motorblok med en art tap under cylinder nr. 1 (27-05-2013 15:12:05)
Ole Jensen
@Kaj #1643
umiddelbart ville jeg kraftigt mistænke (som du også selv gør) at der er skiftet motorblok ibm. renovering med tilhørende gen-hug af org.engine#.
Der er forskellige engine block cast type af den legendariske Buick/Rover V8 - i Rover sammenhæng 1-8 typer + en del løse små serier hos motor-tuner / developer.
Rover "låne" selv nogle af de modifikationer tuner/developer re-designet - og indføre dem på senere modeller af fabriksmotor.
Tappen/blok/trekant som du ref. til - mener jeg fremkommer fra type 4 (89-) og frem. (type 4 - 3.9/4.2 - bore 3.702") og på de efterfølgende modeller.
3.5L (bore 3.5") type 3 forsætter produktion til og med -93 (og er uden den omtalte tap...!). - efterfølgende bliver der dog fremstillet en mindre serie 3.5L af type 8 engine block (95/97/98)
Hvis din org. motor du havde i Landyén før renovering, er født sammen med bilen - vil den være en type 3 motorblok (80-93) uden tap/trekant - men det kunne jo tænkes.. at der er skiftet motor undervejs…
Tappen er ikke faldsikring - den sider helt oppe ved topstykket, og motoren skal derved falde helt i gennem motorrummet før tappen rammer vangen - og det vil udstødningens mandifoldet have gjort længe forinde det sker.