Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: Problemer med knastfølgerne i 2,5 NA diesel (06-06-2013 19:47:24)
Frank Bebe #7532, reg. mjyl
Nu er jeg kommet hjem fra Marokko og har fået tid til at skille min motor ad. De fleste ruller var slidt helt ned og kantet efter kun ca. 200 km kørsel. Min første tanke var: Elendig kvalitet! Men jeg har fået målt hårdheden af rullerne og de er nøjagtig lige så hårde som dem der sad i, 56 HRC. Jeg har undersøgt om det kunne være en stoppet oliekanal, men det er ikke ret sandsynligt. Knastfølgerstyrene er forbundet med et ca. 10mm hul der er boret på langs af blokken. Oliekanalen bliver forsynet med olie fra et lille hul i det foreste knastakselleje. Hullet var ikke stoppet til. Hvad kan have forårsaget det meget store slid? Bronzeknastfølgerne er bredere end de originale og der mangler de to små huller nederst ved rullen. Knastakslen er helt slit op og skulle nok have været skiftet sammen med knastfølgerne. Kan det være fordi kontaktfladen mellem rullen og bronzeknastfølgeren er større samt at knastakslen var for slidt så der var for lille kontaktflade mellem knastakslen og de nye ruller, så de ikke har roteret som skulle?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med en forklaring på hvorfor rullerne blev slidt så hurtigt.

Jeg har besluttet at renovere motoren helt og har bestilt en ny knastaksel, knastaksellejer, nye ruller og er reparationssæt til oliepumpen hos Turner Engineering. Delene er i OE kvalitet. Jeg har fundet et sæt nye originale bronzeknastfølgere samt originale olipumpedrev og vakuumpumpekobling.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "forkammer"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.