Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: RVS-TEC "Motor Renovering" (19-06-2013 00:34:06)
Bo Helsted
Jeg deltog engang i det, man kalder en "fokusgruppe", hvor 7-8 tilfældige kunder (udvalgt fra kundekort-databasen)kom til et møde med et PR-bureau samt repræsentanter fra Shell. Det handlede om V-Power, lige efter den blev introduceret.
På mange måder var det underholdende; Først talte "vi kunder" løst og fast med en "moderator" fra PR-firmaet. Alle var mer´ eller mindre overbeviste om, at deres bil kørte bedre, og var lidt friskere med den "fine" benzin. Køretøjerne var lige fra gamle Skodaer (pre-vw-tiden) til spritnye Audi´er. Jeg havde på det tidspunkt en Volvo 740 turbo intercooler, som rent faktisk var anbefalet minimum 98 oktan benzin, og kørte gerne en omvej, for at få opfyldt det oktanbehov. Så V-power var fint for Volvoen, jeg var sådan set ligeglad med alle de øvrige påståede herligheder, bare jeg kunne undgå tændingsbanken i min "hidsige" turbo, uden at skulle 20 km omvej.
Repræsentanter fra Shell overværede vores snak fra en one-way glasrude, og efter lidt tid, blev deres tekniske chef introduceret. Kort fortalt, han var en meget venlig og ærlig mand, og gav mig også ret i, at især (han var ikke meget for ordet "kun") turboladede og højkomprimerede motorer fik glæde af det høje oktantal - de øvrige "kvaliteter" uanfægtet.
Trods disse udsagn, fra olieselskabets egen mand, blev selv ejerne af de sløveste Skodaer, ved med at mene, at netop deres bil kørte mærkbart bedre. Lad os sige, at anti-friktion-jeg-skal-gi-dig giver 1% højere ydelse, fra f.eks. 100 til 101 hk. Er det mærkbart? Næppe!
Man tror på det, man gerne vil tro på - og hvor ville det også være dejligt, hvis et additiv kunne udskyde den renovering ens motor trænger til. Eller at den rynkecreme, kunne få konons rynker væk.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "aksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.