sv: landrover defender hvad stand kan man forvente? (05-09-2013 20:47:52)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn
Hej Steffen, drejer det sig om 90" eller 110", er det varevogne eller personbiler/busser? Det er jo 15+ år gamle biler, vi taler om, så rent kosmetisk skal man ikke vente for meget; afskallet lak og buler er nok ikke et særsyn. På den gode side tæller vel, at meget af karrossen er af aluminium, så rust er næppe et problem, og lakken kan der gøres noget ved. Når prisen trods alt kan være høj, skyldes det netop, at bilerne jo er fra før misundelsesafgiften (for varevogne) blev indført, og det betyder stadig en hel del...
I skal være MEGET opmærksomme på følgende: torpedo (skal være fri for rust) ramme (ditto), motor skal gå godt og trække uden problemer, der må ikke være underkomprimering, der må ikke være oliespild (OK, NÆSTEN ikke). Gearkasser skal være forholdsvis lydefri (det ER jo en LR)og gearskiftet skal være uden problemer.
Både en 200 TDI og en 300 TDI kan normalt runde de 500.000 km, hvis de er blevet regelmæssigt serviceret, så foreligger der bevis for det (regninger!) så påvirker det naturligvis prisen.
Her er på DLRK´s forside et glimrende bud på, hvad man skal kigge efter: Seriebil - tjek inden køb
- ganske vist drejer det sig om seriebiler, men meget gælder også for Defendere.
Alt i alt vil jeg sige, at 100.000 for en bil af den årgang er lige i overkanten (medmindre det er en bus eller et nyligt renoveret køretøj), og fejl, som I finder, er jo gode argumenter for en lavere pris...
God jagt!
Jørgen Lundrup