Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: Motorskift 300 TDI VS: 2,5 TD (16-09-2013 09:09:58)
stephan svensson
Hey.

Øvelsen med en 300 tdi er lidt mere mere omfangsrig, men det er ikke ret meget..

Du skal enten have nye motor ophæng eller gearkasse ophæng.
Du skal lave en lille smule ledningsarbejde, men det er ikke så meget. men det er selve måden at gløderørne er tilsluttet på på styringsmæssigt i forhold til tændingslåsen.

Du bør montere en R380 gearkasse og tilhørende transferkasse til motoren, fremfor at bøvle med adaptor plade eller andre ting til LT77 osv.

Du skal beslutte dig for om du vil lave en overgangs fitting til styrehuset fra din servo pumpe eller du skifter styrehuset så original slanger passer fra servo pumpen. Jeg lavede nogle fittings. Du skal skifte nogle dele til kardan tunnelen da en R380 er lidt anderledes, men det er hovedsageligt skrue af og på, og kommer som et kit hvis du køber det hele fra en hugger i UK.

Uagtet hvad du vælger skal du belsutte dig for et princip for din udstødning. Enten laver du noget selv der passer eller også anskaffer du dig det rigtige og laver tilhørende ophæng.

Det er lettere med en 200 TDI, da du kan bevære din gamle gearkasse og det reelt kun er en motor ud og i igen, så lidt slanger og ledninger. Men tilgengæld skal du være sikker på at det en 200 tdi defender du motor og ikke disco variant(grundet turbo) , og du kommer nok til at betale for den relativt sjældne motor.

Med en 300 tdi er det ligegyldigt om det er en disco eller defender rent monteringsmæssigt, og deraf kan du vælge en manuel gearkasse med en disco transfergearing og få bedre march hastighed på landevej og motorvej.

Jeg vil påstå at det tager måske en dag mere med en 300 tdi end en 200 tdi.

-Stephan
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "svinghjul"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.