Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: Motorskift 300 TDI VS: 2,5 TD (19-09-2013 09:12:54)
stephan svensson
Hej igen,

£60 for en 300 tdi er vildt billigt... den ville jeg være meget skeptisk overfor. Er det kun blokken eller en komplet motor?

Jeg ville sikre mig at den motor kan køre, ikke er flækket i blokken osv..

Jeg gav ca. 14000 kr ca 2 år siden for et helt kit fra amazon4x4.com, hvor at det var alt der var med, alt til at lave kardan tunnel om, kardan aksler, transfer og auto gearkasse, 300 Tdi, kølere, forrør til udstødning.. som sagt komplet.

hvis du skal ofre 3000 ca på motor, dernæst skal du have gearkasser, de løber hurtigt op i nogle tusind, lad os bare sige 4000 kr. Delene til at lave kardan tunnelen om er nok heller ikke gratis og det er ikke noget der er let at finde herhjemme, så der ryger måske 1000-2000. Hvis du dertil skal have køler, intercooler, diverse slanger, motorophæng, beslag, nyt temp ur... plus du skal finde det rundt omkring, så bliver det nok lidt af en omgang og tager tid, ud over at jeg faktisk tror du kommer til at betale mere end hvis du køber en komplet pakke fra en breaker i England.

Jeg har kun godt at sige om Amazon4x4.com (og der er endda garanti på visse dele, jeg fik byttet en turbo der døde)

Samlet set tror jeg at 13000 -15000 kr uden afgift er udgiften hvis du selv laver tingene..


-stephan

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "lygteglas"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.