sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: ADVARSEL Indlæg fra en gammel sur mand! (25-09-2013 11:14:02)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
I grunden en interessant diskussion denne her. Nu er det ikke fordi jeg ikke kan få moralske opstød, men lige her bliver jeg måske lidt moralsk anløben. Jeg kører meget sjældent med sele i terrænet. Og jeg har endnu til gode at få en henstilling om at tage den på. Jeg er blevet opfordret til at holde hoved og hænder indenfor og tommelfingerene uden på ratkransen. Men aldrig er jeg blevet bedt om at tage sele på. Heller ikke i Reg Nordsjælland når jeg en hel dag har raslet rundt med syge børn og deres familier. Og jeg vil påstå at jeg langt fra er den eneste.
For et lille stykke tid siden spurgte jeg oprigtigt undrende om det virkelig gjorde en forskel når co-driveren hang på siden af en Land Rover i terrænet og om det ikke bare var farligt. Jeg tænkte at en mand på under 100kg kunne da ikke gøre meget fra eller til på en bil der vejer 1 1/2 -2 tons, men jeg fik at vide fra indtil flere på her og på privat mail, at der ikke var noget at tage anstød af. Det var sådan man gjorde, og det var ikke spor farligt, for enten var man ikke i nærheden af at vælte, men co-driveren sikrede blot at styrende og/eller trækkene hjul kom i kontakt med underlagt, eller hvis man endelig forsøgte forhindre en stærkt hælende Land Rover i at vælte, så gik det ikke stærkere end at co-driveren kunne nå at springe af inden den væltede.
Nu er det så at jeg er en lille smule uforstående overfor at det er ok at man hænger løst uden på en Land Rover i terræn og samtidig står til påtale og evt bortvisning fordi man i samme situationer sidder inden i vognen og holder fast i rattet.
Mvh Niels