Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: ny rover ejer? (01-11-2013 11:13:32)
Ulrik Christensen #8780, reg. fyn
Hej Thorbjørn

Du er ca. selv, hvor jeg startede for snart 3 år siden - på jagt efter en Land Rover...

Jeg startede selv som total nybegynder, kendte ingen ting til at skrue i biler og havde aldrig gjort det før - Jeg gik efter en serie land rover, og fandt en med god ramme, hvide plader osv. for 20,000,-

Det skal dog siges at den havde nogle fejl og mangler - motorblokken var flækket og der manglede en bagdør... Flere mindre fejl er dukket op siden hen..

Det første jeg gjorde på min Land rover var at skille den helt ad og male den - for derefter at skifte motor i den, med hjælp fra en Land Rover mek. her på Fyn.. Efter at have smidt den i, fandt vi frem til at toppakningen var gået og mek. havde ikke tid til at fixe det før, det store frikadelle træf på Fyn.. så hjem med den i snor også måtte jeg selv igang.. og det er faktisk ikke så svært, når først man læse manual og kan spørge på forums mv.

min pointe er at, du skal ikke være bange for at sidde fast med det mekaniske, der er næsten altid nogen som er villige til at hjælpe med råd osv.. Serie land rover er meget simple og vil tro de tidlige defender er lige sådan..

Så køb alt efter hvad du selv ønsker at lave - en serie vogn på gule plader kan man godt finde for 30,000 som ikke har de store fejl (læs: kan køre og synes). Defender kender jeg ikke priser på, da jeg ikke følger med i dem og deres priser..

Det blev til en masse tekst uden en masse indhold - Håber dog du finder en land rover som passer til dig - og husk som Niels skriver, du vil næsten altid komme til at smide lidt penge efter den.. flere hvis den Engelske syge fanger dig :)

ULC
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "tandrem"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.