Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Har alle været ligeså uheldig som mig ved køb af RR P38 V8?? og kan nogle hjælpe med disse fejl? (28-11-2013 18:26:15)
Jonas Jensen
Hej Alle,

Jeg har for nyligt erhvervet mig en Range Rover P38 4,6 V8 HSE.
Jeg sidder pt. i udlandet, hvor jeg arbejder. Jeg kommer hjem omkring nytår!

Sagen er den at min kammerat, som af gode grunde har bilen, har fundet rigtig mange fejl på den!

Jeg har fundet bilen på dba. Den er købt som en 96´er, men har fundet ud af at den er fra 95. Desværre, ifølge hvad jeg kan læse mig til.

Den er malet hvid, er på gule plader med lige under 200 kilo på klokken.
Aftalen var at jeg skulle give 34500,- inkl. nummerplader, kravet var at den skulle være nysynet og ALT skulle virke. Jeg betalte 6000 på forhånd! Var nemlig blevet brændt af, én gang.

Efter 10 dage, hvor bilen stadig ikke var færdig, fordi der skulle laves meget mere end først antaget! Det resulterede i at han skulle bruge næsten 25000,- på at syne bilen! Dette inklusiv et varmeapperat, som åbenbart ikke virkede! Sælger ringer så til mig og siger at han vil have mere for bilen! Jeg tilbyder at give ham min mercedes c200 fra 94 i bytte oveni prisen! Det går han så med til..

Men men men.

Da min kammerat modtager bilen, har vi indtil videre fundet følgende fejl.

- Bilen aflader ! Det kan jo være tusind ting!

- Temp. måleren i instrumentbordet er periodisk deffekt. Den kan hæve sig lidt, hvorefter den falder totalt og ikke virker.?? Bilen bliver varm!

- Den kan stadig ikke varme, trods nyt varmeapperat, en mekaniker mente at det var elektroniske klapper som ikke åbnede? Hvad siger I?

- ABS lampen lyser - men kan læse mig til at det nok er et stik under sæddet??

- Der er ikke lys i kørecomputeren!

- Den låser ikke bagklap op!

- Fjernbetjeningen virker ikke! Han mente at det var batteriet der skulle skiftes, men der står ikke noget i displayet!

- Sædevarmen i føresiden virkede første gang. Men har ikke virket siden..

- Ruden i førersiden kører trægt!

Det er bare de fejl, vi har fundet indtil videre!
Skal dog siges at motor, gearkasse og luftundervogn (heldigvis), kører absolut som det skal.

Håber at vi kan få et par gode råd med på vejen fra jer! Evt. et par forslag til hvad grunden til de enkelte fejl kan være!

På forhånd tak

Jonas

Ps. Jeg melder mig helt sikkert ind i jeres klub næste år;)

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "viskerblad"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.