sv: Isolering af udstødning (16-01-2014 09:01:35)
Mikael Friis #3481, reg. nsj
Hej Poul
Jeg har tidligere haft store varmeproblemer med 3.5 liter V8 i Minor Roveren ved terrænkørsel. Jeg isolerede bananmanifolderne med K&N's "PowerWrap", og det hjalp noget - men løste ikke problemet helt. Desuden rustede bananmanifolden inde under varmeisoleringen, så da jeg skulle skifte motor - og håbede at kunne genbruge manifolderne på den nye motor - var de stort set rustet væk inde bag isoleringen.
Hvis man jævnligt får mudder i større mængder i motorrummet, sætter det sig i tykke kager på varmeisoleringen, og den kan ikke holde til at blive højtryks-renset.
Løsningen på mit varmeproblem er at fjerne varmen i motorrummet vha. to kraftige køleventilatorer, som jeg købte i Biltema til kr. 169,- pr. stk. De virker glimrende og har nu holdt i 4-5 år, så ingen dyr Kenlowe-løsning her! Snart monterer jeg en tredie ventilator, som skal suge endnu mere varm luft ud af motorrummet gennem et scoop på motorhjelmen ...
Og så hjælper det forresten også at spule køleren jævnligt, så der er fri luftgennemstrømning :-)