Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: Seriebil med anden motor, stadig veteran? (16-01-2014 11:31:42)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj
Jeg har tidligere haft Veteran forsikring Danmark til min helt originale hobbybil, en Mercedes 230E (solgt nu). Jeg er også stødt på Ole Højgaard og jeg er/var noget chokeret over hans behandling / håndtering og jeg har hørt MANGE tilsvarene historier fra andre med klassiske biler.
Da jeg henvendte mig for en forsikring på før omtalte Mercer, ville han først slet ikke forsikre en sådan en bil for det var jo bare en hverdags bil uden meget værdig. Da jeg insisterede på at den kun var til hobbykørsel og sendte billeder samt oplysninger, påstod han nu at bilen var registreret som en Mercedes Sprinter kassevogn og at den stod som en sådan hos SKAT, selv om jeg havde registreringsattesten foran mig hvor der stod det rigtige. Så jeg kopierede bilens oplysninger fra SKAT og kontaktede SKAT for at høre om rigtigheden. Jeg kontaktede også det tidligere forsikringsselskab, hvor den havde været forsikret før, for at høre om den stod som en Sprinter og det gjorde den ikke. Men han ville ikke give sig og han påstod hårdnakket at det var en Sprinter, selv om den slet ikke eksisterede dengang bilen var ny.
Men han var ekstremt uhøflig og uprofessionel og med manglende viden. Efter at have ventet i ugevis og diskuteret med hr. Ole Højgaard var jeg til sidst nødt til at kontakte hans chef hos Thisted forsikring for at få mine papirer og min klassiker forsikring med den rigtige betegnelse, de kom så dagen efter uden problemer og diskussion.
Efterfølgende var jeg dog temmelig nervøs for udfaldet hvis man var så uheldig at skulle få en skade. For han mente ikke en sådan bil var meget værd selv om jeg kunne påvise en vurdering på omkring det dobbelte af hvad den blev forsikret til, så det var ikke en god oplevelse, jeg kan kun anbefale at gå langt uden om Veteranforsikring Danmark, så længe Ole Højgaard håndterer tingene.
Efter den hændelse besluttede jeg at når perioden var gået, så skulle jeg aldrig mere have Veteranforsikring Danmark. Jeg valgte dog at flytte forsikringen allerede efter 5 måneder, bilen nåede dog at blive solgt samtidig med flyttetidspunktet.
Det er så min oplevelse med dem, andre har sikkert oplevet anderledes.

Jeg har så hørt meget godt om Aros Veteranforsikring, som dækker hele året og der behøver bilen heller ikke være 100% original, hvis det er det man ønsker, det er selvfølgelig stadig kun lejlighedsvis kørsel, men de har heller ikke nogen max antal kilometer som Veteranforsikring Danmarks 6.000 km som hurtigt bliver spist op med 2 ugentlige træf plus hyggekørsel.
Aros har dog en ting som man skal være opmærksom på, og det er at bilens HK ikke må overstige et vist antal HK, hvis du ikke har andre forsikringer hos dem.
Hvis jeg havde en veteran som kun skulle bruges lejlighedsvis i dag, så tror jeg umiddelbart at den skulle forsikres hos Aros.

http://www.aros-forsikring.dk/desktop/Forsikringer/Forsikringer/www.arosforsikring.dk/Veteranforsikring.aspx


De har også lavet et lille videoklip om deres veteranforsikring.
http://www.youtube.com/watch?v=tMXv_B_BFbQ

Mvh

2547 Steen G-S som ikke har nogen aktier i noget af det.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "lydpotte"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.