Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Paddock jordanker (17-01-2014 08:55:12)
Morten Nyhus #7617, reg. øjyl
Hej Mikael

Jeg tror ikke ankeret er et godt anker, når man ser på vinklen mellen trækarm og bladet - den er simpelthen for stor. Jeg tror ikke du vil kunne få ankeret ordentligt i jorden, da det ikke ser ud til at det vil søge nedad når der trækkes i det. Umiddelbart vil jeg mene du har en bedre plov end anker i det.

De ankre man kan købe i f.eks. Biltema (som vist nok kaldes et plov anker), kan du godt få til at søge ned når der trækkes i det, men de har efter min erfaring en tendens til at ligge meget overfladisk og dermed være tilbøjelige til at hoppe ud af jorden når der kommet stor belastning på.

Jeg har personligt de bedste erfaringer med de ankre hvor trækstangen stort set er parallel med bladet, og hvor der er ca. en halv meter mellem blad og trækstang som det kan ses på dette billede: https://picasaweb.google.com/dlrk.ostjylland.dk/TrophyCupBane6FotoAfDorteBrandt#5856036327677094850

Der er flere billeder i samme picasa galleri som viser samme og andre ankre efter samme princip.
Ankrene kan fås med en w formet spids, som efter sigende skulle gøre det lettere at få ankeret til at bide i første omgang, hvor vidt det er rigtigt ved jeg ikke.

Ankrene kan købes flere steder i England, og Bertelsen / Sjelle autoværksted sælger også en version, hvor du så vidt jeg ved også kan vælge mellem nogle forskellige størrelser på bladet.

Håber du kan bruge det til noget, for valg af det rigtige anker er efter min mening noget at det vigtigste at gøre rigtigt, det kan trods alt være dit eneste sikringspunkt i enden af en wire - og så skal det ikke begynde at hoppe ud af jorden.

/Morten
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bagklap"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.