Fruen har en Freelander 1,8 benzin, som vi er meget glade for. Og det er vigtigt at baghjulne er størst = mindst slidt. Freelanderen kører med viskosespær mellem akslerne, og akslerne kører lidt forskellig hastighed, for at få viskosen til at låse lidt hele tiden.
De tidligere Freelandere havde størst forskel i gearingerne, og derfor er det særlig vigtigt på en Freelander.
http://www.freelanderspecialist.com/freelander-problems/freelander-wheels-and-tyresHvis det har været nødvendigt at skifte differentiale ville jeg sige at viskosen også skal skiftes, da den med tiden sætter sig, og smadrer enten differentialet eller IRD-gearkassen, eller begge.
Vi fik skiftet viskose og differentiale i sommers, efter ca. 130.000 km, og det er lidt over forventet levetid for viskosen. Vi kunne have sparet differentialet hvis vi havde skiftet viskosen lidt tidligere.
Fuel lampen kender jeg ikke til.
Med Freelander hilsen
Asger Jørnow