I følge det jeg lige kan finde på nettet så vejer en 88" diesel 1405Kg
Så hvis man for argumentets skyld regner lidt på det får man..
1405Kg / 45kW = 31,22 kg pr. kW for en standard diesel bil.
Med den 70kg tungere Nissan motor får man:
1475Kg / 70kW = 21,07 kg pr. kW
Forskellen i kg der skal flyttes pr. kW bliver dermed:
(31,22 - 21,07) / 21,07 = 0,48 => 48% mindre.
Eller sagt på en anden måde kraft vægt forholdet forbedres 48% med Nissan motoren i forhold til Land Rover dieselen ved at lægge en motor i med 34% højere ydelse. Så selvom at Nissan motoren er tungere i sig selv så giver det en stor netto forskel for køretøjet som helhed.
Da Nissan motoren også giver et bedre moment på 160Nm imod Land Roverens 103Nm så er der heller ikke noget at komme efter der. (55% bedre)
PS: Læg mærke til at jeg nu har fundet og beregnet det hele i SI-enheder for at tilfredsstille enhedsnazisterne ;-)
Data-kilde:
http://www.expeditionlandrover.info/springs.htmhttp://www.expeditionlandrover.info/enginePwrSpecs.htm