sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn af bil med "for stor" motor (27-02-2014 10:35:48)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
Arh Jakob, den er vel strengt taget ikke tunet mere end 20% al den stund at en 88" idet omfang den overhovedet er typegodkendt netop er typegodkendt med en sådan motor.
Men du har ret i at det jo ikke længere er en helt ægte 2'er da den største nyskabelse og overhovedet argumentet for at indføre modelbetegnelsen 2a at der kom en 2.25 diesel. Men det er vist "rivet-counting" :)
Men jeg må indrømme at jeg ikke helt fanger ideen med at lægge en voldsomt stor jernklods i en gammel seriebil, bare fordi den man har er træt. Det nemmeste må være at finde en hæderlig 2.25 eller måske 2.5 n/a og lægge den i hullet. Og gearkassen kan renoveres relativt nemt. Det må da være lettere end at brokke alverdens fremmede drivlinier i vognen. Selvom jeg indrømmer at jeg har set en Toyota drivlinie i en serie 2. Resultatet var pænt og den gav ejeren mulighed for at pendle i sin klassiker, men det kræver håndelag at få parret en Toyota med en Landie og det bliver næppe morsomt den dag f.eks udstødingen skal skiftes. Og ja, bilen mister voldsomt værdi, da en kommende kunde vil stille sig tvivlende over for konstruktionen.
Måske en lette løsning var at finde en 90" og sætte en SIII front på? Så kunne man have 200TDi, skivebremser, servostyring, kopholdere osv og stadig signalere rustik charme? :D
Mvh Niels