Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn af bil med "for stor" motor (28-02-2014 07:53:43)
Søren Frimodt Petersen
Jeg har svært ved at tro du kan få det ønskede lavere forbrug med en japansk 4x4 motor, jeg ved ialfald med sikekrhed du ikke får det med Patrol 6'eren. Den går fobløffende kort på literen. Jeg vil nok anbefale du prøver at køre en tur i en Patrol og mærker om motoren er noget for dig og spørger ejeren om de realistiske tal mht. forbrug.
Jeg er ikke 'purist' men jeg syntes helt oprigtigt at efter land rover kom med 200tdi motoren er det unødvendigt at kigge andre steder efter en god diesel motor. Den er super nem at montere, nem og billig i reservedele (som vi jo er vant til med LR) Den er robust og pålidelig. Og så finder du nok ikke en motor der kan få den kummefryser af en bil som en LR trods alt er, til at gå længere på literen. Jeg har haft 2 forskellige biler med denne motor og været akkurat lige tilfreds begge gange. Til en Seriebil er 2,5TD'eren dog værd at overveje. For det første må den være deri og for det andet er den lidt nemmere at putte da du ikke skal have installeret en intercooler. Har selv haft en 88" S2 hvor jeg renoverede og ilagde en sådan motor og den var ganske kvik. De to største ulemper ved den ifh til 200tdi er dårligere brændstof økonomi (ifølge min erfaring omkring 2km/l) og en ret irreterende koldstart hvor du skal sidde og hænge på forvarmeren i en evighed før den starter. 200tdi'eren starter meget hurtigt og forvarmning er slet ikke nødvendig det meste af året. Mht. autokasse kan eg sagtens forstå dine ønsker, elsker selv at køre landevej med autokasse, men jeg syntes ikke det er gode bag LR dieseler, og da slet ikke hvis man piller turboen af, du vil bare få en sløv slæde. Bare mine erfaringer og meninger, brug dem om du lyster, jeg er gået over til den lyse side og kører nu kun benzin i mine LRs :D
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "koblingspedal"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.