sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn af bil med "for stor" motor (28-02-2014 13:12:13)
Søren Frimodt Petersen
Okay Jens, det lyder til du overvejer mulighederne grundigt, det er godt at høre :)
ja du har helt ret, de motorer der er aller bedst og mest behagelige at operere som bruger er gerne altid dem som bruger meget brændstof, især hvad angår benzinere. Jeg syntes nu 2,25 benzineren er en ganske hæderlig motor, den jeg har i min 80" har både bananmanifold og er portet og planet og går ganske godt med rigtig meget moment helt nede hvor ladelampen lyser. Men ganske som du siger mangler den altså noget i toppen, trods mine mange modifikationer mangler jeg både omdrejninger og heste til de lange løse sandbakker. Den ideelle motor i en seriebil er efter min mening en god sund 3,5 RV8, men igen ham synsmanden er ikke lige så entusiastisk som os omkring alle disse vilde 135hk. Så jeg er indtil videre bundet til 2,25 benzineren da min 80" reelt set kun er godkendt til 52hk :( Men det er såmænd ikke den værste motor man kunne være "gift" med :) Har faktisk overvejet den 4-cylindrede benziner fra Ford Ranger, der er masser af dem ved huggerne i DK og du kan købe opgraderinger i kilometervis i staterne og UK. Og den er kendt som en god solid motor. Men da den har lige over 100hk standard kan den ikke komme i min 80"