sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn af bil med "for stor" motor (28-02-2014 15:27:08)
Hans Houmøller
Hej Jens
Det kan du formegentlig godt, måske skal du ud i noget med og bytte svinghjul/svinghjulshus - men det burde kunne lade sig gøre. Jeg har dog ikke forsøgt mig med noget lignende så tør ikke udtale mig - prøv Google?
MEN - du er på vej ud i en ombygning af de større - bare så du ved det. Prøv evt. og Google ZF4HP22 som er den autoboks 300Tdi Discoen kører med. Den er godt nok "gammeldaws" kabelstyret, men betydeligt længere end en seriegearkasse. Som før nævnt, så skal du have enten en specialadapter til serietransferkassen, eller en LT230 transferkasse i. Sidstnævnte er fulltime 4WD, og vil kræve en ændring således at difflock mekanismen opfører sig på samme måde som serietransferkassen (2/4WD) - Aschroft har et kit til dette. Derudover: Speciallavede gearkasseophæng, specielle kardaner, og en bagkardan der er så kort at kryds kommer til og blive meget hårdt belastede.
Det jeg nok prøver og sige mellem linjerne er: hvis du vil gøre det i en 88'er bliver det nok så dyrt at du lige så godt kan købe en lille japser med autoboks som handicapbil...den har formegentlig også servostyring...?