Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Disco 3 (26-06-2014 09:25:00)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj
Hej Martin, Jeg antager at når du spøger til en Disco 3, så er det fordi du er/kunne være interesseret i et sådan køretøj. Samtidig antager jeg også at da du som 'gammelt' medlem og aktiv deltager på forum er vidende om at der er sindsygt langt mellem en seriebil/en 110" og en Disco 3.

Fair nok at nogen fortsat 'hænger' på de gamle biler der kan repareres med en klaphammer og gaffa. Men at tro at en kompleksbil som en Disco 3, kan repareres på samme måde, er måske en kende naivt.

Men der er fortsat stadigvæk masser af ting man selv kan fikse. Jeg er den glade ejer af en Disco 3 årg. 2007, som jeg har ejet siden august 2009. Min bil har nu kørt 163.000 - jeg købte den da den havde gået 61.000 km. Jeg har i øvrigt haft noget på krogen på ca. 12.000 af kilometrene.

Nedennævnte bliver på huskeren:
Følgende har jeg betalt mig fra at få lavet:

- i forbindelse med levering fik bilen service og nye bremser fordi den havde stået stille noget tid.
- stort service ved. 90.000 incl. skift af foreste bærekugler
- skift af luft kompressor
- skift af tandrem

Følgende har jeg selv fikset:

- skift af EGR ventiler (pris 2.500/6 timers arbejde - tilbud på 11.000)
- skift af forhjulslejer
- den tossede låse anordning på nederste bagklap
- afdrejning af bremseskiver + nye klodser
- skift af bageste kardan
- komplet skift af alle vædsker og filtre(herunder filter på aut. gearkasse) på bilen(pris 6.000/4 timers arbejde - tilbud på 14.000)
- selvfølgelig de forskrevne skift af motorolie.
- i morgen skal der skiftes bærearme (bøsningerne er trætte) + manchetter på en trækaksel.
(bevares min arbejdstid er gratis - det er værkstedernes selvfølgelig ikke)

Ja, reparationerne er dyrer end på en serie 3. Jeg må erkende at jeg har købt de fleste stumper i UK og kun originale.

Inden vinter skal bilen have 4 nye dæk - dem jeg har nu er slidt pænt og ens ned - har kørt 80.000 km på dem.

Hvor tit er det lige at en turbo går i stykker eller et styretøj(pisse ærgeligt når det sker)?.

Bevares nogle ting er ikke lavet super logisk. Da støttelejet til bageste kardan var gået i vulkaniseringen, er man faktisk nød til at skifte hele kardanen! Bageste kryds havde det så heller ikke så godt, og det er ikke umiddelbart udskifteligt - så ny kardan - det virker ikke logisk - men super nemt og hurtigt at skifte.

Så jeg er fortsat en glad ejer, der dagligt kører i en bil der kører konge agtigt, helt lydløst, ingen dug på ruderne indvendigt fordi det regner ind ;-) - som en ny bil skal. Jeg er ikke uddannet mekanikker, men kontoruddannet med hvid skjorte, men har dog ejet og brugt Land Rover i 20 år.

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "blinklys"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.