Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: Udluftning fra ventildæksler. (03-07-2014 09:32:20)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj
Hej Michael!

Jeg blev lidt betænkelig da Søren nævnte MAF, som jeg her til morgen ikke kan se jeg har. Jeg har en IAT censor som du nævner, du spørger hvordan jeg har undgået "heat soak", går ud fra at det er varme opsugning eller?
Svaret er, at jeg ikke har gjort noget.
Mine censorer er:
TPS: Speeder positions censor
MAP: Manifold luft tryk
IAT: Indsugnings luft temperatur
ECT: Kølevandstemperatur
WBO2: Censor i udstødningen
Alle oplysninger samles i en rød boks, ECU, som kan opdateres.
Så er der ellers en del andre oplysninger man kan få fra en håndterminal.
Denne har jeg monteret inde ved førersædet, så jeg kan ændre blandingsforhold, pumpetryk, tomgangshastighed under kørslen.

Til dit spørgsmål:
Luft fra under kofangeren. Jeg har ikke lavet den endnu, men løsningen er, at der mellem forskærm og inderskærm på vandret flade, bores et 75 mm hul, aluflexslange monteres indefra og skubbes ned mellem forskærm og inderskærm. Her konstueres en tragt f.eks 20x10 cm, flexslange forbindes til tragt. I den anden ende bøjes slangen over mod nuværende KN filter, som herefter får en masse kølig luft. Når det er monteret, vender jeg tilbage med billeder.

Du må meget gerne skrive om problemer med "heat soak", da jeg aldrig har hørt om det.

Mvh
Kaj
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "dieselpumpe"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.