sv: sv: sv: Køb af LR 90 (13-09-2014 13:03:41)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Der er godt-nok noget der kan blive utæt ved bagkant af motor/indsugningsmanifold, men det er diesel-trykregulator; pumpe er elektrisk drevet og sidder i tank. En anden mulig fejl er diesel i motorolie/bundkar, træk oliepind op og se om "overfyldt" bundkar ell. lugt af diesel fra oliepind. I så fald er der gået en ell. flere O-ringe, der tætner omkring dieseldyser. Nok mest på Td5ere med højt kilometerantal.
Om bilen i øvrigt. Vær opmærksom på at ikke alle Defendere Td5 har ABS og dermed Traction Control, et system der bremser et hjul der spinner og dermed overfører kraften til det hjul der har fat i underlaget. Meget rart at have ved terrænkørsel eller i dyb sne. Koblingspedal er svær at træde ned, der skal bruges en del fodkraft. Hertil vil mange finde motoren støjende ved hastigheder over 100Km/t. Mvh. 2749 med Td5 110" 2005 og 100500Km. på klokken og indtil videre uden "Nasty Surprises" ud over en skiftet MAF- Luftmassemåler; koster 800-1500Kr. alt efter hvor købt.