Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: Opdatering (09-11-2014 17:25:30)
Bo Helsted
Hej Michael, Claus & Paul,
Så fik jeg kigget lidt mere på det idag. Jeg målte injektorer som beskrevet i Haynes, der er 4,6 ohm mellem 2 og 11 og samme modstand mellem 2 og 13, elektrisk er alle 8 injektorer altså være OK.
Michael, jeg har også læst dette, har undskyldt overfor mig selv, at hvis bare benzinen når at fordampe (gennem udstødningen) inden jeg får den i gang, så sker der ikke noget...mit problem er jo også får lidt benzin, ikke for meget. Tror alligevel mine kat´er er delvis defekte, da jeg har haft problemer med høj CO og HC ved syn.
Har haft ECU adskildt, ingen brændte printbaner eller noget, men hvorfor skulle der også være det. Renset alle stik med kontaktrens og vatpinde, ingen forskel. Motor kører stadig kun på en cylinderbank.
Hvad er så fejlen? Tænding stoler jeg nu på er helt OK. Det skulle være ydert underligt, at 4 helt nye tændrør/kabler er dårlige. Jeg har gennemgået forbindelserne, og alle 8 kabler sidder korrekt.
Injektorer: Kan være defekte - på trods af rigtig modstand. Men alle 4 på en og samme gang? Virker noget usandsynligt.
Tilbage står så min ECU (14CUX boxen). Selv om den ser tilforladelig ud, kan den være ødelagt af mit svejsearbejde, selvom jeg har haft stel forbindelse pillet af. Og på trods af jeg ikke har svejset i nærheden af nogle kabelbundter. Krybefugt fra 4 uger med uopvarmet bil og konstant regn/gråvejr kan have slået den ihjel.
En "ny" brugt box koster ikke så meget i UK, så med mindre nogen har en liggende, bliver det nok næste step. Jeg har et oscilloskop, så jeg kunne have checket om der kom impulser til injektorerne, men det har så også bestemt sig til at være defekt idag. Og det er ikke engang engelsk.
Jeg har Rovergauge, men sjovt nok er der ingen fejlmeldinger fra boxen.
Lambda er helt til rotterne, men det er jo forventeligt med kold motor og kun ild i 4 cylindre.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "dieselpumpe"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.