sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Opdatering (12-11-2014 12:44:27)
Bo Helsted
Hej Jacob, Morten & Jan,
Jeg vil lige undersøge om min pumpe leverer det rigtige tryk, inden jeg går tilbage til ECU-sporet. Det er meget venligt af dig, Jacob, og jeg skriver til dig, hvis alt andet virker OK.
Morten, jeg havde stel pillet fra under alt svejsearbejdet, så det burde være i orden. Hvis du læser tilbage i tråden (noget af en følgeton) så var det første der skete, da jeg havde samlet bilen, at den sprang igang på alle 8 cylindre, men døde efter 10 sekunder. Så ECU virkede godt nok på det tidspunkt. Måske en "klump vand eller snavs" nåede injektorerne på det tidspunkt?
Jeg har hele tiden tænkt at det var fordi pumpen ikke kørte ordentligt (der var en halvdårlig forbindelse i stikket ude ved tanken). Forløbet er efterhånden så langt, at jeg kan tvivle på mine egne iagttagelser...
I går aftes målte jeg i venstre/højre side på injektorernes stik, og der kommer impulser i begge sider. Det tyder også på at ECU er OK.
Jed adskildte og rensede også de to relæer, der giver strøm til pumpen. De så OK ud. Hvis pumpen ikke leverer det rette tryk, må jeg måle spændingen helt ude ved tanken. Desværre har jeg genmonteret gulv og tæpper, så der bliver lidt at adskille igen (lærestreg: check at det, du gemmer virker!).
Jan, det kan være du har ret - men jeg tror mit problem er modsat - for lidt benzin. Tændrør virker ikke våde af benzin nu. Og som sagt, der kommer korte impulser i begge sider, ikke hverken konstant stel eller plus.
Så lige nu er næste skridt at checke pumpetrykket. Jeg har et manometer, skal lige have rigget et t-stykke og slanger til.