Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Opdatering (12-11-2014 12:44:27)
Bo Helsted
Hej Jacob, Morten & Jan,
Jeg vil lige undersøge om min pumpe leverer det rigtige tryk, inden jeg går tilbage til ECU-sporet. Det er meget venligt af dig, Jacob, og jeg skriver til dig, hvis alt andet virker OK.
Morten, jeg havde stel pillet fra under alt svejsearbejdet, så det burde være i orden. Hvis du læser tilbage i tråden (noget af en følgeton) så var det første der skete, da jeg havde samlet bilen, at den sprang igang på alle 8 cylindre, men døde efter 10 sekunder. Så ECU virkede godt nok på det tidspunkt. Måske en "klump vand eller snavs" nåede injektorerne på det tidspunkt?
Jeg har hele tiden tænkt at det var fordi pumpen ikke kørte ordentligt (der var en halvdårlig forbindelse i stikket ude ved tanken). Forløbet er efterhånden så langt, at jeg kan tvivle på mine egne iagttagelser...
I går aftes målte jeg i venstre/højre side på injektorernes stik, og der kommer impulser i begge sider. Det tyder også på at ECU er OK.
Jed adskildte og rensede også de to relæer, der giver strøm til pumpen. De så OK ud. Hvis pumpen ikke leverer det rette tryk, må jeg måle spændingen helt ude ved tanken. Desværre har jeg genmonteret gulv og tæpper, så der bliver lidt at adskille igen (lærestreg: check at det, du gemmer virker!).
Jan, det kan være du har ret - men jeg tror mit problem er modsat - for lidt benzin. Tændrør virker ikke våde af benzin nu. Og som sagt, der kommer korte impulser i begge sider, ikke hverken konstant stel eller plus.
Så lige nu er næste skridt at checke pumpetrykket. Jeg har et manometer, skal lige have rigget et t-stykke og slanger til.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "stempelring"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.