sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Opdatering (16-11-2014 20:34:35)
Opdatering 2 - så kører bilen igen
Så fik jeg liv i bilen igen, og er netop retur efter en halv times prøvetur...
Efter at have skiftet alle tænddele, og checket at der kom impulser til injektorer i begge sider (og at de havde rigtig modstand), måtte det jo være noget med benzinen det var galt med. Men hvad? Først checkede jeg begge relæer til benzinpumpen - OK. Så satte jeg et manometer efter benzinfilteret - med Rovergauge-programmet tilsluttet kan man starte og stoppe pumpen manuelt, så det var en stor hjælp. Målt tryk ca. 3 bar. Ikke super, men ihvertfald over de 2,5 bar, som regulatoren skal have.
Bagefter lod jeg benzinen fra filteret løbe ned i et drikkeglas - og ca. halvdelen viste sig at være vand! Det må altså have regnet ned i tanken mens jeg var optaget af mit rustprojekt (sikkert via påfyldningsstudsen og de inderskærme, som jeg havde monteret som noget af det første - dumt gjort!).
Så hvordan får man så det nemmest ud? Jeg afmonterede returløbet fra fuel-rail og ledte det med en slange ned i en 1,5 l. flaske. Benzinen var mælket og skildte så til vand og benzin i flasken. Efter ca. 3 l. benzin pumpet gennem systemet, kom der "ren" benzin ud.
På med slangen igen, og starte motoren. Først tændte den på de 4 "gode" cylindre, men i løbet af 10-20 sekunder kom alle 8 cylindre med. Herligt!
Efter stabil tomgang et par minutter kørte jeg så en tur. Den trækker og kører som før! Eneste problem er nu, at den gerne vil falde tilbage til kun at tænde på 4-5 cylindre i tomgang (for rødt lys). Lidt mellemgas, og alt spiller igen. Jeg tænker at der måske stadig er emulgeret lidt vand i systemet, og at lidt sprit i tanken vil kunne klare det i løbet af et par dage. Jeg vil også tappe en liter eller to af via tankens bundprop i morgen, så må jeg se, om der er mere vand.
Tak til alle for gode råd undervejs.