Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Opdatering (16-11-2014 20:34:35)
Opdatering 2 - så kører bilen igen
Så fik jeg liv i bilen igen, og er netop retur efter en halv times prøvetur...
Efter at have skiftet alle tænddele, og checket at der kom impulser til injektorer i begge sider (og at de havde rigtig modstand), måtte det jo være noget med benzinen det var galt med. Men hvad? Først checkede jeg begge relæer til benzinpumpen - OK. Så satte jeg et manometer efter benzinfilteret - med Rovergauge-programmet tilsluttet kan man starte og stoppe pumpen manuelt, så det var en stor hjælp. Målt tryk ca. 3 bar. Ikke super, men ihvertfald over de 2,5 bar, som regulatoren skal have.
Bagefter lod jeg benzinen fra filteret løbe ned i et drikkeglas - og ca. halvdelen viste sig at være vand! Det må altså have regnet ned i tanken mens jeg var optaget af mit rustprojekt (sikkert via påfyldningsstudsen og de inderskærme, som jeg havde monteret som noget af det første - dumt gjort!).
Så hvordan får man så det nemmest ud? Jeg afmonterede returløbet fra fuel-rail og ledte det med en slange ned i en 1,5 l. flaske. Benzinen var mælket og skildte så til vand og benzin i flasken. Efter ca. 3 l. benzin pumpet gennem systemet, kom der "ren" benzin ud.
På med slangen igen, og starte motoren. Først tændte den på de 4 "gode" cylindre, men i løbet af 10-20 sekunder kom alle 8 cylindre med. Herligt!
Efter stabil tomgang et par minutter kørte jeg så en tur. Den trækker og kører som før! Eneste problem er nu, at den gerne vil falde tilbage til kun at tænde på 4-5 cylindre i tomgang (for rødt lys). Lidt mellemgas, og alt spiller igen. Jeg tænker at der måske stadig er emulgeret lidt vand i systemet, og at lidt sprit i tanken vil kunne klare det i løbet af et par dage. Jeg vil også tappe en liter eller to af via tankens bundprop i morgen, så må jeg se, om der er mere vand.
Tak til alle for gode råd undervejs.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "olietryk"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.