Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ny knastaksel på 3.5 V8 1987 LR (29-12-2014 14:36:49)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Man skal passe på ikke at blande æbler og pærer. Håber ikke du har læst at man kan hæve kompression med tuningsknast, for det kan man ikke. Den mest udbredte V8er i 90" og 110" har et kompressionsforhold på 8.13. Det ændres der ikke på med tuningsknast. Det er rigtigt den såkaldte Stage one, som var en 109" med RRC drivlinie og blev fremstillet 1978 til 1983 havde "kun" 92HK. da bremser ikke var noget at skrive hjem om. 110" kom i 1983 m. V8 og havde 114HK. indtil 1986, hvor man undlod at montere de såkaldte restriktorer, hvorved motoren fik 136 HK. At montere en skrappere knast er meget udbredt i tuningssammenhænge også på andre bilmærker. Om de omtalte knastaksler også sidder i V8eren på Rover SD 3500, personbil, skal jeg ikke kunne sige, men den har 156HK og er karburator-drevet. Det skal dog med, der findes flere forskellige indsugningsmanifolder, men det er så en anden historie. Det optimale er jo, med mindre man skal bruge bilen til ræs, at få en knast, der giver mere power i mellemområde, så man ikke skal piske motoren for meget op. Det er dette prædikat Bearmach-knasten er kendt for. Men jo, det er en jungle med tuningsudstyr og tilbehør. Man bliver aldrig færdig med at filosofere over, om det nu er det rigtige man har planlagt og måske allerede har gjort. Hvor der som standard oftest kun findes en specifik løsning, findes der snesevis af løsninger, der ikke står i reservedelskataloget. Dog er disse jo oftest de mest spændende.
Men ellers tag en snak med Team Bertelsen i Galten.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "benzinpumpe"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.