Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ny knastaksel på 3.5 V8 1987 LR (29-12-2014 21:24:58)
Niels Bramsø #7832, reg. øjyl
Fandt dette på landrovernet.com

The 3.5 V8 in the Series III Stage One had Zenith-Stromberg carburretors and was restricted to 91bhp by the use of restrictor plates in the intake tract.

The V8 in the early Ninety/One Ten vehicles produced 114bhp because the restrictor plates were removed.

From September 1985 the Land Rover used the same version of the V8 that had been used in the Range Rover- SU carburettors instead of Strombergs and a different camshaft to increase power from 114bhp @ 4000rpm to 134bhp @ 5000rpm.

All the engine had the same compression ratio of 8.13:1.

So your 1984 One Ten will have the 114bhp version. To make the same power as the later engines you need to fit the SU carbs and the Range Rover camshaft (or just fit a complete later engine).

Åbenbart kombinationen af anden knast og fra Strømberg karb til su'er skulle gøre forskellen fra 114 til 136hk. I følge mit reservedelskatalog (for en 90 tommer ind til 94) er der ikke forskellige knaster, men med mulighed for både Strømberg og su ?? Den eneste umiddelbare forskel jeg kan finde i reservedelskataloget er selve nummeret på topstykket, men ingen forskelle på ventilerne før 1991 ?

Så afsnittet fra wheeler dealers, og ja de sætter ifølge dem en high lift cam i uden at gøre andet (fjedrene holder så nok ikke så længe) det må jo være den absolut simpleste/billigeste måde at få 20hk på oveni de 136.

Niels
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "koblingspedal"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.