sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ny knastaksel på 3.5 V8 1987 LR (29-12-2014 21:24:58)
Niels Bramsø #7832, reg. øjyl
Fandt dette på landrovernet.com
The 3.5 V8 in the Series III Stage One had Zenith-Stromberg carburretors and was restricted to 91bhp by the use of restrictor plates in the intake tract.
The V8 in the early Ninety/One Ten vehicles produced 114bhp because the restrictor plates were removed.
From September 1985 the Land Rover used the same version of the V8 that had been used in the Range Rover- SU carburettors instead of Strombergs and a different camshaft to increase power from 114bhp @ 4000rpm to 134bhp @ 5000rpm.
All the engine had the same compression ratio of 8.13:1.
So your 1984 One Ten will have the 114bhp version. To make the same power as the later engines you need to fit the SU carbs and the Range Rover camshaft (or just fit a complete later engine).
Åbenbart kombinationen af anden knast og fra Strømberg karb til su'er skulle gøre forskellen fra 114 til 136hk. I følge mit reservedelskatalog (for en 90 tommer ind til 94) er der ikke forskellige knaster, men med mulighed for både Strømberg og su ?? Den eneste umiddelbare forskel jeg kan finde i reservedelskataloget er selve nummeret på topstykket, men ingen forskelle på ventilerne før 1991 ?
Så afsnittet fra wheeler dealers, og ja de sætter ifølge dem en high lift cam i uden at gøre andet (fjedrene holder så nok ikke så længe) det må jo være den absolut simpleste/billigeste måde at få 20hk på oveni de 136.
Niels